Czym zajmuje się krytyk filmowy ?

Bardzo trudne pytanie. Z jednej strony, krytycy wyrażają swoje zdanie, a z drugiej – udają się na obiektywizm. Czy może chwalić film, który mu się nie spodobał? I tu, być może, krytyk różni się od zwykłego widza tym, że stara się wyjaśnić treść, treść filmu. Nie wystarczy napisać dobrze/źle, ale i wyjaśnić sobie i swojemu potencjalnemu czytelnikowi, jak ten film działa i dlaczego. I w związku z tym: jeśli nie podobało mi się obraz, ale rozumiem, że to jest dość istotne, mi o wiele ważniejsze napisać, jak to działa, dlaczego działa i co w niej jest znaczący, wskazując na jakieś szczegóły, które nie wywarły wrażenia na mnie. Jeśli jest jakaś, to rozumiesz, że film z pewnością znaczący, nawet jeśli sam ciepłych uczuć do niego nie czujesz.

Co właściwie robi ?

Co właściwie robi ?Przy tym mało kto postrzega krytyków filmowych, jak i nauczycieli. Z jednej strony, krytyk działa na jakąś konkretną grupę społeczną (według własnych upodobań), zwracając się nie do wszystkich widzów. Ale z drugiej strony, krytyka – to też proces kreatywności, niech i połączony z analizą. Postrzeganie filmu zależy od cech konkretnej osoby.

Kiedy pracował w Plakacie, na przykład, był jednym z największych krytyków i bardzo mocno wpłynął na wielu autorów, którzy pisali o filmie po niego. Był przede wszystkim sobą, zastanawiałem się czytać jego opinia, jego subiektywna sposób prezentacji. Jednocześnie z tym, dla wielu czytelników był jeszcze i uosobieniem magazynu Billboard, pewnego stylu życia, gustu, określonego sposobu zachowania.

I w związku z tym, krytyk – bardzo dwuznaczne postać: z jednej strony jest to tekst bez człowieka, który reprezentuje określone wartości (często spekulacyjne); z drugiej strony, to jakaś publiczna postać, której rzekomo delegowane część określonych uprawnień. Chociaż, to też raczej nie jest konieczne. To może być po prostu ciekawy człowiek, i zastanawiam jego osobista opinia, jeśli zwrócić uwagę na jego artykułami.

Krytyka

KrytykaKażda krytyka jest pewną, konkretny sposób i konkretne pomysły, które stara się nadawać na zewnątrz. Ale z drugiej strony, krytyka nie istnieje poza obiektem krytyki. Przecież nie można być tylko krytykiem – trzeba zrozumieć, że krytyk zajmuje się pewną pracą. I ty, z jednej strony, swoje zdanie i swoje pomysły, a z drugiej strony, nadal jesteś na skrzyżowaniu dwóch trendów:

Jesteś pośrednikiem między filmem i widownią (zawsze określony, konkretny, któremu zainteresowany, aby dowiedzieć się czegoś więcej). Masz osobisty stosunek do filmu, do rzeczywistości – do wszystkiego. I próbujesz je nadawać i robisz twórczością. I ty nigdy nie będziesz w stanie zrozumieć film do końca, bo zawsze jest coś więcej. Gdybyśmy zrozumieli jakie to dzieło do końca, to umierał w tym samym momencie, bo to przestało działać (to jak dążenie do prawdy sztuka, według).

W ten sposób, krytyk może być postrzegane jako narzędzie kształt, coś z objaśnieniami nerwu sali, i jak kształtowanie twórczej, która buduje swój budynek na podstawie tego, co wziął od innych ludzi. Ale to i tak jego budynek i tylko jego. Ale jest jeszcze i stosunek sali do ciebie. I do jednej części możesz być tym, który otwiera opis filmu do drugiej części –konieczność doczekać 10-15 minut przed rozpoczęciem filmu; dla trzeciego – nauczyciel, wykładowca i pastor; dla czwartego – taki sam człowiek z ciekawą wizją obrazu.